CHANEL №5: Запах жінки

В основі всякої легенди, безперечно, лежить історія любові, але не кожній історії судилося стати легендою.Нbкогда ще не було так просто доторкнутися до легенди: крапелька Chanel №5 на кінчики пальців — і одне торкання заповітних точок на тілі…

…Франція, Біарріц, 1920 рік. Мадемуазель Габріель Шанель ще не стала Великою, але заявила про себе у світі моди. Всього рік тому в автокатастрофі загинув її серцевий друг Артур Кейпел, вона вже поклала всю Францію в траур, оголосивши моду на колір ночі, вже придумала маленьке чорне плаття. І звідки то літо взявся російський князь Дмитро Романов? Звісно, з дикої Росії. Здається, він взяв участь у замаху на цього бородатого велетня – Распутіна. І тепер висланий з країни… Бідний, бідний хлопчик! Чому хлопчик? Так він молодший Коко на цілих 11 років! Чому бідний? Тому що замість устілок в туфлях він носить складену газету і це, на жаль, не з духу протесту або пустощів, високий титул – єдине його майно. «Ці росіяни величаві, гарні, прекрасні. Але за всім цим нічого немає, тільки порожнеча і горілка», — сказала Шанель і, як справжня жінка, на противагу власним словами захопилася «цим руським». Альковный секрет негайно проявився у творчості: пояси, вишиті коміри, селянські сорочки, жіночі шубки. Але одним лише даром «російських мотивів» князь Романів не обмежився. Коко тоді ще не в змозі була оцінити його щедрість, та й хто б міг подумати, що через кілька десятиліть бренд Chanel №5 за приблизними оцінками буде коштувати близько 360 млн фунтів…

Зрозуміло, князь Дмитро Павлович не придумував духи і не давав їм дивне нумерологічне назву. Він «всього лише» уважно поставився до бажання Коко «створити парфуми для жінок, які пахли жінкою». Так відбулося знайомство мадемуазель з Ернестом Бо – колишнім придворним парфумером сім’ї Романових. Чому вона так захопилася ідеєю духів, невже до Коко світ пахнув виключно вражаючою природністю? Аж ніяк. Жінки пахли занадто багато і занадто просто. У ходу були квіткові аромати від дам віяло фіалкою, туберозою, жасмином, іноді квіткової сумішшю. На жаль, склади були недосконалі і швидко вивітрювалися. Тому справедливо сказати, що на початку вечора від спокусників тхнуло, а до його фіналу аромат був ледве чутний. А Шанель хотілося зробити жінку досконалою, щоб духи були таємничі, як шепіт, не ультиматум, але натяк…

Отже, Ернест Бо проникся ідеєю Габріель і підключив до справи хімію, рятівні альдегіди. Добавка мала лякаючий синтетичний запах, парфумерів це зупиняло, а Шанель зробила на нього ставку. З представлених варіантів Коко вибрала пронумерований флакон з цифрою 5. Ось, власне, і все…

Шлях в маси

Звичайно, про новинку дізналися б і без широкої реклами, але зайва похвала не зашкодить. А похвали марнували самі блискучі жінки сторіччя. Справжній ажіотаж трапився, коли Мерилін Монро на питання журналістів про те, в чому вона воліє спати, зізналася, що залишає на тілі лише крапельку Chanel №5. У лічені дні було розпродано кілька мільйонів флаконів!

Катрін Деньов і Кароль Буке протягом багатьох років працювали обличчям аромату – цього було достатньо, щоб втілювати ще один постулат Великої Мадемуазель: «Розкіш – це коли зміст так само чудово, як форма».

У 1996 році, напередодні 75-річного ювілею, будинок Шанель вирішила причепурити фаворита: невинно білу упаковку духів розцвіло чотирма різними відтінками. Не бозна-яке оновлення, але до нього доклав руку сам хрещений батько поп-арту Енді Воргол. У цьому вся філософія будинку Шанель: новинки тут – велика рідкість, панують вишукана класика і традиції. Але якщо вже щось «впроваджують», творців і виконавців задумок не скупляться. Тому цілком передбачувано те, що рекламний ролик в 1999 році знімав сам Люк Бессон. Сюжет, можливо, не назвати геніальним, проте втілення – справжнє мистецтво. Така вже доля цих духів: будучи легендою, перетворювати на еталон і зразок всі і всіх, хто до них причетний. Але дозвольте пару слів про те, що ж все-таки зняв дивак Бессон. Француз представив актрису Эстеллу Уоррен у ролі чарівної порушниці яка проникає крізь охорону Паризького музею, щоб бризнути на себе кілька крапель чарівних парфумів Chanel № 5. Її переслідує зберігач музею — вовк. Він ось-ось кинеться на дівчину, але чудодійні парфуми рятують своєю магією. Зачарований хижак відпускає непрохану гостю, вклавши скорботу від розставання в протяжне виття…

Наступного разу медіабаєри полоснули по серцях роликом з Ніколь Кідман. Чергова лав-сторі, де він – невизнаний геній, юний і прекрасний, вона – розкішна селебріті. Відносини не будуть вічними, вони навіть не стануть довгими, все, що у нього залишиться — «її поцілунок, її посмішка, її духи». А у неї впевненість, що він ніколи її не забуде. Тепер уособлювати «запах жінки» довірили Одрі Тоту — і знову вийшов шедевр.

…Одні вважатимуть їх різким, інші — старомодними, треті назвуть «Chanel №5» «віковими» духами з безкомпромісними чоловічими нотами. Але як пояснити той факт, що аромат по сей день є самим продаваним? У чому розгадка майже столітньої популярності? Напевно, в ньому втілився дух самої Коко, зауважувала: «Я проти моди, яка швидко проходить. Це у мене чоловіча риса. Не можу бачити, як викидають одяг лише тому, що прийшла весна». А в тому, що Велика Мадемуазель завжди буде «в тренді», сумнівів немає. Адже вона — Легенда…

Рекомендуемо переглянути майстер клас:

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *