Тест: Темперамент вашої дитини

Якщо ви хочете дізнатися тип свого темпераменту дитини, поспостерігайте за його поведінкою і дайте відповідь на наступні питання, але тільки максимально чесно.

Зрозуміло, кожен із батьків схильний прикрашати поведінку дитини. Але повірте, краще точно дізнатися всі особливості його характеру, щоб надалі не виникли конфліктні ситуації.

Цей тест складено на основі методики Айзенка, але виглядає він спеціально з урахуванням дитячого віку.

Відповіді потрібні однозначні: «Так» або «Ні».

Питання до тесту для визначення темпераменту вашої дитини

1. Ваша дитина цікавиться різними предметами, іграми?
2. Ваша дитина імпульсивна?
3. Буває, що гарний настрій дитини без особливих видимих причин змінюється на погане, і навпаки?
4. Чи буває так, що дитина прагне отримати незаслужену похвалу?
5. Дитина любить спілкуватися з незнайомими людьми?
6. Чи потребує ваша дитина, щоб йому негайно щось купили?
7. Чи буває так, що дитина пригнічений, дуже сумний без особливих на те причин?
8. Чи траплялося так, що дитина скупитися?
9. Ваша дитина акуратний?
10. Можна назвати дитини дуже життєрадісною?
11. Сильно засмучується дитина, коли бачить, що комусь погано (близьким, друзям або героя кінофільму)?
12. Сильно переживає дитина, коли щось у нього не виходить?
13. Чи завжди дитина виконує свої обіцянки?
14. Боїться дитина висоти?
15. Добре себе почуває дитина у великій компанії?
16. Дратівливий дитина?
17. Чи трапляється таке, що він перекладає свою провину на когось іншого?
18. Охоче дитина знайомиться з новими людьми?
19. Довірлива дитина?
20. Легко образити?
21. Чи є у дитини неприємні звички?
22. Прагне дитина залишатися на других ролях?
23. Не робить дитина ризикованих вчинків? Якщо він занадто малий, то може бути він намагається їх робити?
24. Швидко дитині набридають ті чи інші ігри та заняття?
25. Чи буває так, що дитина бере чужі речі без дозволу?
26. Чи любить дитина ходити в гості?
27. Трапляється, що дитина ображає друзів або близьких?
28. Часто дитина відчуває себе винуватим?
29. Чи може дитина говорити про те, про що погано знає? Наприклад, чи здатний він відповісти усний урок, практично не читаючи підручника?
30. Воліє він залишитися вдома і почитати книгу, ніж пограти з друзями?
31. Чи є у дитини відкриті конфлікти з однолітками?
32. Можна назвати дитину нервовою людиною?
33. Вибачається дитина за свої гріхи?
34. Багато друзів у дитини?
35. Чи буває так, що дитина сміється або влаштовує досить злі розіграші над своїми друзями?
36. Можна назвати дитину неспокійним?
37. Чи завжди дитина відразу і беззастережно виконує те, що йому наказують?
38. Можна назвати дитину безтурботним людиною?
39. Чи дотримується дитина хороші манери?
40. Бувають у дитини напади тривожного настрою, коли він побоюється, що з ним або з його близькими станеться щось погане?
41. Чи бувало так, що дитина брав чужу річ і ламав її?
42. Проявляє дитина ініціативу першим при знайомстві зі своїми однолітками?
43. Якщо хтось розповідає дитині про свої проблеми, співчуває він оповідачеві?
44. Часто дитина засмучується?
45. Кидає дитина сміття на вулиці, якщо під рукою немає урни?
46. Коли він знаходиться в компанії, він переважно мовчить?
47. Прив’язаний дитина до батьків?
48. Чи буває так, що дитина починає жаліти себе?
49. Багато хвалиться дитина?
50. Чи може стати дитина лідером в компанії?
51. Дитину не можна назвати обережним?
52. Чи буває у дитини занепокоєння щодо свого здоров’я?
53. Чи трапляється таке, що дитина погано говорить про своїх друзів або однокласниках?
54. Чи любить дитина розповідати всім веселі історії, які прочитав або почув?
55. Ваша дитина з задоволенням їсть все, що йому пропонують?
56. Часто у дитини буває поганий настрій?
57. Часто дитина зухвало відповідає старшим?
58. Любить він спілкуватися з великою кількістю людей?
59. Переживає дитина, якщо припустився помилки в контрольній?
60. Чи буває у нього безсоння?
61. Чи завжди дитина миє руки перед їжею?
62. Дитина завжди може відповісти на будь-яке питання, не роздумуючи довго?
63. Він не любить запізнюватися?
64. Чи буває так, що дитина відчуває себе втомленим без особливих на те причин?
65. Чи подобається дитині діяти швидко і активно?
66. Чи любить дитина поговорити?
67. Ваша дитина ніколи не ображається на матір?
68. Часто дитині буває нудно?
69. Чи буває так, що дитина користується помилками інших людей у своїх цілях?
70. Чи завжди дитина встигає зробити всі справи, які йому потрібні?
71. Чи є люди, з якими дитина принципово воліє не спілкуватися?
72. Переживає він з приводу своєї зовнішності?
73. Завжди він ввічливий?
74. Чи замислюється дитина про своє майбутнє?
75. Виникало у нього коли-небудь бажання померти?
76. Мріє він стати багатим?
77. Чи любить дитина бути в центрі уваги?
78. Намагається він не грубити, навіть якщо йому це нелегко?
79. Довго переживає він, якщо над ним хтось посміявся?
80. Наполягає дитина, щоб інші поступали так, як хоче саме він?
81. Часто він запізнюється?
82. Чи буває так, що він говорить щось неприємне для інших?
83. Чи турбує вас, що дитина дуже нервовий?
84. Намагається дитина уникати спілкування з дошкульними, єхидними людьми?
85. Чи Легко він втрачає друзів?
86. Чи страждає він від самотності?
87. Чи завжди дитина прагне довести справу до кінця?
88. Любить він дражнити тварин?
89. Сильно він ображається на зауваження?
90. Чи любить дитина пригоди?
91. Вважає дитина, що запізнюватися до школи можна?
92. Подобається йому, якщо всі навколо ним цікавляться?
93. Вважається дитина жорстоким серед однолітків?
94. Бувають у нього перепади настрою – від веселого до пригніченого?
95. Відкладає дитина справи на потім?
96. Вважають оточуючі дитини веселим?
97. Чи страждає дитина, якщо його обманюють?
98. Реагує дитина на обставини навколо себе?
99. Чи визнає він з готовністю свої помилки?
100. Шкодує він бездомних, хворих тварин?
101. Чи Легко вам досягти правдивої відповіді від дитини?

Результати тесту: дізнайтеся, який темперамент у вашої дитини

Тепер ознайомтеся з результатами тесту.
1. Шкала психотизма:
– відповіді «Немає»: 2, 6, 9, 11, 19, 39, 43, 59, 63, 67, 78, 100;
– відповіді «Так»: 14, 23, 27, 31, 35, 47, 51, 53.
2. Шкала екстраверсії – інтроверсії:
– відповіді «Немає»: 22, 30, 46, 84;
– відповіді «Так»: 1, 3, 10, 15, 18, 26, 34, 38, 42, 50.
3. Шкала нейротизма:
– відповіді «Так»: 3, 7, 12, 16, 20, 24, 28, 32, 36, 40, 44, 48, 56, 60, 64, 68, 72, 75, 79, 83, 86, 89, 94, 98.

Середні показники за шкалою екстраверсії – інтроверсії становлять від 7 до 15 балів; середні показники по шкалі нейротизма – від 8 до 16 балів; середні показники за шкалою психотизма – від 5 до 12 балів.
Високі показники за шкалою екстраверсії – інтроверсії відповідають экстравертированному типу, низькі – интровертированному. Екстраверти зазвичай товариські, у них великий круг знайомств. Вони легко підтримують спілкування з великою кількістю людей. Екстраверти імпульсивні, оптимістичні, дуже добродушні.
Інтроверти – тихі, сором’язливі діти. Вони стримані у спілкуванні, як правило, воліють спілкування з невеликою кількістю людей. Інтроверти серйозні, обмірковують всі свої вчинки заздалегідь.
Високі показники за шкалою нейротизма означають емоційну стійкість або нестійкість. Якщо у вашої дитини високі показники, це свідчить про надзвичайній нервовості, нестійкості, поганій адаптації, схильності до швидкої зміни настроїв.
Високі показники за шкалою психотизма означають, що у дитини є схильність до вигадливого, демонстративного поведінки. А ще, можливо, дитина конфліктний, егоцентрична.
Психологи взяли таку класифікацію. Збудливий інтроверт (тобто з нестійкою психікою) є меланхоліком. Збудливий екстраверт (з нестійкою психікою) – це холерик. Інтроверт з стійкою психікою – флегматик. Екстраверт із стійкою психікою – сангвінік.

Дитина по темпераменту холерики

Отже, якщо у дитини високі показники за шкалою інтроверсії – екстраверсії і високі показники по шкалі нейротизма, то він холерик. Ну а якщо високі показники по шкалі нейротизма і низькі за шкалою екстраверсії – інтроверсії, то дитина – меланхолік.

Дитина-сангвінік

Якщо у нього високі показники за шкалою екстраверсії – інтроверсії і низькі за шкалою нейротизма, то він – сангвінік. Якщо низькі показники за шкалою екстраверсії – інтроверсії і низькі за шкалою нейротизма, то він – флегматик.
Якщо дитина – сангвінік, то він дуже товариський, легко і без особливих проблем пристосовується до нових обставин. Він любить спілкуватися з великою кількістю людей. Дитина легко забуває про неприємності, не особливо сильно переживає невдачі. Він рухливий, непосидючий, йому необхідні нові враження.
Сангвінік практично ніколи не дотримується встановлених правил, порушує заборони та розпорядження старших. Його не можна назвати посидючим, у нього непостійний характер, він легко забуває про те, що раніше його дуже цікавило. Якщо він – сангвінік, то батькам слід з ранніх років привчати його доводити справу до кінця. Сангвініка обов’язково треба чимось зацікавити, інакше він втрачає смак до діяльності. Зате якщо він ставить перед собою певні цілі, то намагається будь-якою ціною їх досягти.

Темперамент дитини холерик

Якщо ваша дитина – холерик, то він дуже швидко збуджується, нервова система його нестійка. Він діє стрімко, практично не розмірковує про своїх вчинках. Холерик болісно переживає невдачі, тому батькам потрібно бути максимально обережними і делікатними. Холерик швидко витрачає всі свої сили, періоди активності у нього змінялися апатією, млявістю.
Дитина холерик наділений багатою фантазією, він принциповий, здатна ставити перед собою певні цілі і прагне неодмінно їх досягти. Батькам слід розуміти, що холерик часто не в змозі об’єктивно оцінити свої здібності. Зрозуміло, їх переоцінка може призвести до розчарування. Холерикові потрібно обов’язково пояснювати, що в житті далеко не завжди все складається так, як ми того хочемо. Холерик діє імпульсивно, не прагне піддати свої вчинки аналізу. І надалі така поведінка може призвести до суттєвих проблем і складнощів.

Темперамент дитини — флегматик

Якщо ваша дитина – флегматик, значить, його поведінка не буде активним. Він повільний, спокійний, надійний. Його настрій і емоції рівні, він рідко виходить з себе. Флегматик завжди розраховує свої сили, доводить справу до кінця. Він товариський, але разом з тим не любить витрачати час на порожні розмови. Флегматик дуже відповідальний, Але іноді буває ледачий, апатичний.
Якщо ваша дитина – флегматик, намагайтеся постійно зацікавлювати його ніж той, т. к. самому йому вкрай важко проявити ініціативу. Дитина флегматик легко доб’ється будь-якої мети за умови, що вона представляється йому необхідної. Нерідко діти флегматики спокійно ставляться до своїх вельми середніми показниками в навчанні тому, що не бачать необхідності домагатися великих успіхів. Флегматик воліє залишатися на других ролях, лідерство не приваблює його. В цьому немає нічого поганого, але зайва апатичність не може сприйматися більшістю батьків і вчителів як позитивна якість.

Дитина-меланхолік за темпераментом

Якщо ваша дитина – меланхолік, отже, він болісно переживає будь-які невдачі. Йому важко зосередитися на чомусь одному. Будь-які зміни в ситуації навколо нього сильно впливають на його нервову систему. Це стосується як радісних, так і сумних подій. Дитина меланхолік стриманий, боязкий, нерішучий. Він не любить насиченого спілкування, воліє залишатися в тіні. І все ж він дуже відповідальний, здатний самостійно справлятися з труднощами.
Якщо ваша дитина – меланхолік, то потрібно поводитися з ним особливо уважно. У критичних ситуаціях дитині меланхоліку треба обов’язково надати підтримку, а не лаяти його і тим більше не культивувати в нього почуття провини.
Суму відповідей помножити на 3.
Тривожний тип особистості – при відповідях «Так» на питання 16, 27, 38, 49, 60, 71, 82 і відповідь «Ні» на питання 5.
Екзальтований тип особистості – при відповідях «Так» на запитання 10, 32, 54, 76.
Суму відповідей помножити на 6.
Емоційний тип особистості – при відповідях «Так» на питання 3, 13, 35, 47, 57, 69, 79 і відповідь «Ні» на питання 25.
Суму відповідей помножити на 3.
Циклотимный тип особистості – при відповідях «Так» на питання 6, 18, 28, 40, 50, 62, 72, 84.
Суму відповідей помножити на 3.
Коли ви помножите суму відповідей на зазначену цифру, запам’ятайте результат. Максимальна сума балів після множення буде дорівнює 24. Якщо ви отримуєте результат більше 19, значить, у вашій дитині є належність до певного типу. Не дивуйтеся, якщо ви виявите, що ваша дитина ставиться до кількох типів. Це означає, що в ньому так чи інакше присутні якості, характерні для даних типів.

Тепер ознайомтеся з розшифровкою результатів.
1. Демонстративний тип
Якщо ваша дитина належить до цього типу, то у нього характер живий, легкий у встановленні контактів. Ваша дитина дуже рухливий, любить і вміє фантазувати. Іноді у нього з’являється схильність до облудності і вдавання. Він охоче прикрашає власну персону, а також дійсність навколо себе. Ваша дитина схильна до авантюрних вчинків, він дуже артистичний. Явно прагне до лідерства, відчуває величезну потребу в тому, щоб оточуючі визнавали його гідності. Любить бути в центрі уваги. Нерідко в таких дітей проявляється прагнення до влади. Діти, що відносяться до демонстративного типу особистості, не люблять залишатися непоміченими.
Ваша дитина легко пристосовується до обставин навколо себе. У нього легко змінюється настрій. Зовні він дуже м’який, але – вміло маніпулює людьми. Дуже егоцентрична, бажає бути завжди об’єктом захоплення, співчуття, шанування. Не любить, коли в його присутності хвалять інших. У таких ситуаціях він почуває себе скривдженим. Любить бувати серед людей, тому вкрай негативно ставиться до самотності.
У дитини дуже висока самооцінка, що абсолютно не відповідає дійсності. Він схильний провокувати конфлікти. При цьому легко вміє захистити себе.
Він намагається уникати неприємних спогадів і роздумів. Навколишнім дуже важко розпізнати брехню в тому, що він говорить, тому що його артистизм і схильність до інтриг допомагають йому скласти оптимальну модель поведінки. У нього явно неординарне мислення, тому він здатний дивувати оточуючих.
2. Застряючий тип
Ваша дитина, безумовно, товариський. Але ця риса не є домінуючою в його характері. Він любить аналізувати дійсність навколо себе. Іноді може бути неговірким, замкнутися в собі. В його характері є настороженість, недовіра до інших. Дитя часто страждає від уявної несправедливості й образи в свою адресу, причому довго переживає всі ці почуття. Він дуже підозрілий. Схильний виношувати плани помсти. Він зарозумілий, здатний стати ініціатором конфліктів.
У нього сильно розвинене честолюбство, тому він здатний проявляти жорсткість по відношенню до оточуючих. Жорстокість пов’язана з тим, що у дитини є своя власна думка на той чи інший рахунок. Енергійно відстоює свої позиції, з непримиренністю ставиться до будь-яких моралей. Любить давати поради оточуючих, тому що вважає себе розумнішим. За будь-яку ціну прагне досягти високих показників, а якщо йому доводиться стикатися з невдачами, болісно їх переживає.
3. Педантичний тип
Ваша дитина інертний, довго переживає будь-які події, як радісні, так і сумні. Він насилу вирішується на якісь активні дії. Рідко вступає в конфлікти, частіше є пасивною стороною. Будь-яке порушення порядку його дуже сильно обтяжує. Дитина звикає до певних правил і зовсім не прагне їх порушувати. До оточуючих висуває багато вимог. Наприклад, вважає, що друзі повинні бути розумними, акуратними і т. д. Якщо є якась невідповідність, болісно переживає.
Ваша дитина акуратний і багато уваги приділяє наведення порядку. Відповідальний, прагне досягти високих успіхів у будь-якій діяльності. Не рветься до лідерства, охоче залишається на другорядних ролях.
4. Збудливий тип
Ваша дитина не любить і не вміє контролювати себе. Він дуже імпульсивна, ніколи не приховує своїх бажань і прагнень. Нерідко буває грубий, і навіть жорстокий. Часто стає ініціатором конфліктів у колективі його стосунки з однолітками складаються далеко не кращим чином.
Дитина не любить вчитися, будь-яка робота для нього обтяжлива. Не прагне до успіхів у тій чи іншій діяльності, живе сьогоденням, майбутнє не хвилює його. Понад усе цінує розваги, прагне до того, щоб його оточувала атмосфера свята. Нерідко прагне самоствердитися за рахунок того, хто слабший.
5. Гипертимный тип

Ваша дитина товариська і рухливий. Він з ранніх років відрізняється підвищеною самостійністю, любить веселощі, діапазон його інтересів дуже широкий. Любить великі компанії, прагне лідирувати. Зазвичай у таких людей завжди гарний настрій і прекрасне самопочуття. Самооцінка вашої дитини дуже висока. Для нього величезне значення мають всі радощі життя: ігри, смачна їжа, веселощі і т. д.
Дитина легкомыслен, але одночасно дуже талановитий. Він ініціативний, енергійний, активний. Нерідко в його житті трапляються конфлікти. Справа в тому, що його самостійність не може не дратувати оточуючих. Якщо дитина бачить, що навколишні не мають наміру підкорятися йому, це дуже засмучує його. У гніві він стає некерована.
Умови жорсткої дисципліни для нього нестерпні, тому слід уникати ситуацій, коли йому пред’являють певні вимоги. Дитина не здатний до монотонної, стомлюючої діяльності. Він дуже погано переносить самотність.
6. Дистимический тип
Дитина повільна, серйозний, відповідальний. Як правило, майбутнє лякає його. Він не впевнений у собі, насилу знаходить спільну мову з оточуючими, в компанії буває мовчазний, воліє залишатися непоміченим. Багато розмірковує про сумні речі, розвеселити його вкрай важко.
Він дуже відповідальний, намагається виконати все, що йому доручають. Схильний до підпорядкування. Дитина болісно переживає будь-яку несправедливість, тому з ним потрібно поводитися якомога обережніше.
7. Тривожний тип
У дитини частіше буває поганий настрій, ніж хороше. Він відрізняється підвищеними побоюваннями, життя лякає його. Він не впевнений у собі, боїться тварин, темряви, часто страждає від нічних кошмарів, незатишно почуває себе серед однолітків. Будь-які невдачі і проблеми глибоко засмучують його. Йому важко і неприємно опинятися в центрі уваги.
Дитина виконує всі вимоги старших, але тим не варто особливо старатися в читанні йому нотацій. Він болісно переживає незадоволення старших власною персоною, у нього поступово формується почуття провини.
У нього дуже висока відповідальність, він пред’являє до себе підвищені вимоги. Часто страждає від почуття власної неповноцінності і намагається самоствердитися в якихось певних видах діяльності. Це, наприклад, проявляється у відмінному навчанні або в якомусь незвичайному хобі, допомагає розкрити його таланти і здібності.
Ваша дитина образливий. Дуже страждає від цього. Якщо оточуючі дозволяють собі насміхатися над ним, він глибоко страждає. У конфлікти майже не вступає, зазвичай залишається на других ролях. Батькам слід ретельно спостерігати за ним, у конфліктних ситуаціях не варто його лаяти і карати.
Він дуже самокритичний. Він найчастіше занижує свої достоїнства, ніж завищує їх. Не вміє захищатися від недоброзичливості оточуючих.
8. Екзальтований тип
Ваша дитина володіє неабияким талантом. Він вміє бачити в житті прекрасне, його практично ніколи не покидає відчуття щастя, радості. Причому такі відчуття виникають у нього практично без будь-якого зв’язку з оточуючими явищами. Дитина приходить у захват від радісних подій, ну, а події сумні настільки глибоко засмучують його. Він охоче йде на контакт з оточуючими. Він любить бути в центрі уваги. Діапазон його інтересів дуже широкий.
Дитина прив’язаний до друзів, здатний щиро співчувати і співпереживати. Схильний миттєвим бажанням. Настрій нестійкий, часто бувають підйоми і спади.
9. Емоційний тип
Ваша дитина дуже емоційний, йому властиві такі якості, як тривожність, чутливість. Він любить розмовляти з оточуючими, його багато чого цікавить. Він дуже добрий, завжди співпереживає оточуючим. Намагається, по можливості, допомогти іншим, чутливий, вразливий. Будь-які життєві ситуації сприймає дуже серйозно, а неприємності і потрясіння запам’ятовує надовго. У конфлікти практично не вступає, носить в собі всі образи.
У нього загострене почуття відповідальності. Здатний уникати спілкування в тих ситуаціях, коли навколишні здаються йому жорстокими, брутальними.
10. Циклотимный тип
У дитини часто змінюється настрій в залежності від тієї чи іншої ситуації. Коли в його житті присутні переважно радісні події, у нього з’являється спрага діяльності, він стає веселим і радісним. І навпаки, сумні події викликають у нього пригнічений настрій, апатію, зневіру.
Він часом справляє на оточуючих дивне враження. То він веселий і радісний, то раптом, несподівано, у нього проявляються млявість, занепад сил. На наполегливі нотації дорослих дитина реагує неоднозначно: іноді цілком доброзичливо, але іноді – з гнівом і агресією. Здатний впасти в глибоку депресію. Слід особливо обережно поводитися з ним, оскільки не виключені суїцидальні нахили. Вчиться він нерівно.
Настрій дуже сильно впливає на його самооцінку. У періоди радості оцінює дуже високо. І навпаки, в періоди смутку і зневіри – вкрай низько.
Батькам дуже важливо дізнатися, хто їх дитина – флегматик, сангвінік, холерик або меланхолік. Виходячи зі знання особливостей його характеру, ви набагато швидше знайдете з ним спільну мову.

Рекомендуємо переглянути майстер клас по манікюру:

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *